Dziś jest sobota, 25 listopada, 2017 r.     imieniny obchodzą: Katarzyna, Erazm, Klemens
św. Katarzyny Aleksandryjskiej
Parafia Rzymskokatolicka pw. Zwiastowania Najświętszej Maryi Pannie w Inowrocławiu
start
Zwiastowanie.pl Inowrocław
pielgrzymka
Dzień dziewiąty i dziesiąty - 5 i 6 sierpnia
9 sierpnia 2017 r. Zwiastowanie.pl Inowrocław
9 sierpnia 2017 r.   czytana 1228 razy
wielkość czcionki
drukuj Zwiastowanie.pl Inowrocław
Ksiądz przewodnik nie daje nam pospać i musimy wstać już koło 6 rano. Bracia przygotowują śniadanie, siostry pakują ciężarówkę. O 7:00 przed zamkniętym kościołem nasi kapłani odprawiają mszę świętą. Po niespiesznym posiłku ustawiamy się do wyjścia.

Błękitne niebo zapowiada, że w tym roku uda się wejść na Jasną Górę bez deszczu. Śpiewamy godzinki, a nasz przewodnik, który czuje się już lepiej i może z nami iść przeprowadza medytację. Skłania nas do zastanowienia się, czy nie jest tak, że jesteśmy przy Bogu kiedy jest dobrze, ale odwracamy się od Niego kiedy coś nie idzie po naszej myśli. Czy mamy wystarczająco dużo zaufania, żeby uwierzyć, iż Bóg zawsze poprowadzi nas najlepszą drogą? Przewodnik opowiada także o swoim życiu, swoim powołaniu.

Za pierwszym postojem odmawiamy różaniec, z którym musimy się streszczać, żeby zdążyć przed Górką Przeprośną. Ten tradycyjny, wyjątkowy postój w tym roku jest we "właściwym" miejscu, czyli kilkadziesiąt metrów przed zielonym znakiem z białym napisem "Częstochowa". Nie musimy chronić się przed deszczem, przeto możemy zatrzymać się jak zwykle po prawej stronie przed kilkoma domami jednorodzinnymi. Nowy przewodnik zarządza ustawienie się w kółku, przeprasza nas za to czym ewentualnie nas uraził i dziękuje za wspólną drogę. Dopiero po tym dziękujemy i przepraszamy się indywidualnie. Porządkowi ustalają strategię biegania po Częstochowie celem odpowiedniego regulowania ruchu. Formujemy kolumnę i wychodzimy na ostatni etap prowadzący na Jasną Górę. Jeszcze na początku, przed śpiewami, modlimy się Koronką. Przed gęstszą zabudową zaczynamy zabawę, która jest w tym roku iście gorąca. Tak gorąca, że w pewnym momencie tuba zaczyna płonąć! Promienista na fali ognia szturmuje Częstochowę. Parę osób palącą się tubę z pleców brata Józefa i zaczyna gasić ją piaskiem na poboczu. Trudno teraz zrobić odpowiedni hałas i zarządzać śpiewem, ale w tym roku, w czasie tej wyjątkowo trudnej pod wieloma względami pielgrzymki, udowodniliśmy, że potrafimy być prawdziwą, zjednoczoną ekipą, rodziną, kiedy wymaga tego sytuacja. I bez tuby nasz śpiew jest tak głośny, że przekrzykujemy inną grupę, która idzie przed nami, a którą powoli doganiamy, choć oni mają sprawne nagłośnienie. Serce rośnie.

Blisko Alei, którą wchodzimy na samą górę dostrzegamy nadchodzącą z innej strony pielgrzymkę ze Strzelna. Efekt jest taki, że tuż za ostatnim rondem przed Jasną, idziemy tuż za nimi i musimy zwolnić, żeby się nie wymieszać. Kierowanie ruchem wymaga teraz współpracy porządkowych obu grup, a jest tym bardziej utrudnione, że droga, którą idziemy jest wąska, a na poboczach stoją zaparkowane samochody. Dostrzegamy siostrę Olę z nową tubą, ale okazuje się, że ona nie działa, więc kontynuujemy marsz bez nagłośnienia. Wreszcie skręcamy w prawo na ostatnią prostą, już bez samochodów. Jesteśmy na Alei prowadzącej na samą Jasną Górę. Przed nami klasztor. Zwalniamy, by zrobić sobie miejsce i nie przeszkadzać grupie strzeleńskiej. Witani przez przyjaciół i rodziny osiągamy cel i padamy krzyżem. Pozostaje jeszcze wejść przed obraz Jasnogórskiej Pani, by z ufnością wypowiedzieć swe intencje, co ma miejsce po składaniu pielgrzymkowego krzyża.

Wieczorem, po apelu spotykamy się na tradycyjnej fontannie. Nasza grupa prowadzi zabawę, do której dołączają się inne. Integrujemy się śpiewając pielgrzymkowe piosenki, dajemy z siebie całą energię, a nie czujemy zmęczenia. Jest z nami także nasz poprzedni przewodnik- ksiądz Jarek. Ksiądz Krzysztof błogosławi wszystkich tu zebranych na dobranoc i kiedy wszyscy się rozchodzą, nasza grupa pozostaje jeszcze na chwilę, by dokonać otrzęsin nowego przewodnika, który w Wierzbinku ze względu na zdrowie nie został oficjalnie przyjęty do grona Promienistych ze Zwiastowania. W między czasie dołączył do nas jeszcze jeden nowy pielgrzym, więc on także zostaje otrzęsiony.

Drugiego dnia na Jasnej Górze bierzemy udział we mszy świętej na wałach, której głównym celebransem jest Prymas Polski Wojciech Polak. Na kazaniu mówi nam, że nasze pielgrzymowanie jest wejściem z Jezusem na górę, zaś góra przedstawia jako uwolnienie od codzienności, jako wejście na duchowe wyżyny. Ale na szczycie nie zostaje się na długi czas. Jezus nie pozwala zostać długo uczniom na górze, bo nie wzywa ich tam po to, żeby było im dobrze, ale żeby ich posłać by głosili. Uczniowie zejdą z góry w rzeczywistość która ich otacza, by głosić doświadczenie Jezusa i podobnie będzie z nami, kiedy zejdziemy z Jasnej Góry, wyjdziemy do naszych domów, do naszych codzienności. Metropolita Gnieźnieński poucza nas, że Kościół promuje światło i wierzący nie wierzą w ciemność, ale w światłość dnia. Na górze uczniowie doświadczyli właśnie światła. Przemienienie Pańskie, które dziś świętujemy, pokazuje to światło płynące od Boga i jest to światło które rozproszy ciemności i obawy. "W Twoich oczach jest światło Chrystusa. Żadne ciemności, rozczarowania i gorsze dni nie są ci straszne, bo w Tobie jest światło Chrystusa"- słyszymy. Jest też cień. W Ewangelii Mateusza tym cieniem jest pokusa niewiary. Być może ta pokusa bierze się z lęku o samego siebie, a Jezus mówi przecież "Nie lękajcie się!". "Niech Maryja doda nam odwagi by iść i głosić"- kończy Prymas.

Wracamy do Inowrocławia po kilku godzinach jazdy autobusem. Za oknami pojazdu widzieliśmy drogę, którą pokonywaliśmy przez 9 dni pieszo, widzieliśmy etapy z którymi wiążą się wspomnienia, a teraz stoimy na parkingu przed kościołem im. NMP i przygotowujemy się do przejścia do Zwiastowania. W kościele łączymy się jeszcze z Jasną Górą za pośrednictwem apelu i śpiewamy, już w obecności naszych nierzadko zdezorientowanych i nie wiedzących o co chodzi bliskich i trzymając się z nimi za ręce "Dobrze, że jesteś". Rozpakowanie bagaży następujące po podziękowaniach dla funkcyjnych, kończy XXIII pieszą pielgrzymkę Promienistą ze Zwiastowania.

Zdjęcia z dziewiątego dnia

Kontakt
Zwiastowanie Inowrocław
Zwiastowanie.pl Inowrocław
Liturgia dnia - Zwiastowanie.pl Inowrocław
Ogłoszenia - Zwiastowanie.pl Inowrocław
Intencje - Zwiastowanie.pl Inowrocław
Home  |   Parafia  |   Pielgrzymka  |   Aktualności  |   Ogłoszenia  |   Intencje  |   Historia  |   Błogosławieni  |   Galeria  |   Wspólnoty  |   Kontakt